Banan

Mölle är en annorlunda bana. Trixig och utmanande trots att den är relativt kort och har få bunkrar och vattenhinder. Lite som att spela schack, du måste tänka ett par steg i förväg. Glöm bara inte bort att njuta av naturen för den slår det mesta.

Bild på mölle gks miljö

Mer information om banan

Mölle är en av Sveriges mest klassiska golfbanor, tillika en av de vackraste. Banan är utlagd i Kullabergs naturreservat vilket gör en golfrunda på Mölle till något alldeles extra. Mölle Golfklubb anlades 1943 av banarkitekten Ture Bruce. Den ursprungliga banan hade 12 hål och invigdes av dåvarande Kronprinsen Gustaf Adolf. 1958 tillkom ytterligare sex hål. Banan är inte lång men den kräver lite fantasi, ett rörligt intellekt samt lite känsla i handlederna. Om du inte skulle ha något av det kommer du att ha väldigt trevligt ändå. Om inte annat så kommer du att hänföras av utsikten. Från banan har du en vidsträckt vy över Kattegatt och Öresund och i horisonten skymtar Danmark och klara dagar även Bjärehalvön. På klubben ligger också Kullagårdens Wärdshus, ett hotell och restaurang med anor från 1500-talet byggt i brittisk tudorstil där du äter och sover gott.

Signaturhål

Inget hål är det andra likt på Mölle. Varje hål har sin egna charm och många hål anses något udda, något vi är mycket stolta över. Det finns dock tre hål som sticker ut lite extra. Trean med sin brittiska känsla där du ser tre olika hav från tee och spelar upp mot den upphöjda greenen omgiven av enebuskar och fyren i bakgrunden. Sjuan och åttan som korsar varandra är både utmanande, annorlunda och utsikten kan inte beskrivas med ord.

Fakta om banan

18 hål
Par 70
5 292 meter från gul tee
4 617 meter från röd tee
3 843 meter från orange tee

Greenfeepriser 2024

Välj vilken månad du är intresserad av att veta greenfee priset för.

Januari

Februari

Mars

Maj

Juli

Augusti

December

400 kr
Nedanstående priser avser ordinarie greenfee 18 hål för seniorer. Ordinarie greenfee för juniorer och studerande är 50% av priset. Välj vilken månad du är intresserad av att veta greenfeepriset för.

• Gäst till medlemsrabatt är 30% på ordinarie greenfee. Medlemmen måste spela i samma boll.
  • Spel mer än 18 hål på samma dag 50% rabatt på ordinarie greenfee runda 2.
  • 30% rabatt på ordinarie greenfee 15.00 eller senare. Gäller ej i juli och augusti.
  • 50% rabatt på ordinarie greenfee 17.00 eller senare.
  • 30% rabatt på ordinarie greenfee om banan endast har vintergreener.
  • Rabatter kan ej kombineras

Banguiden

Allt du behöver veta för en runda på Mölle

Greenfee 2024

• Spel mer än 18 hål på samma dag 50% rabatt på ordinarie greenfee runda 2.
  • 50% rabatt på ordinarie greenfee 17.00 eller senare.
  • 30% rabatt på ordinarie greenfee om banan endast har vintergreener.
  • Rabatter kan ej kombineras

Januari

Februari

Mars

Maj

Juli

Augusti

December

Golfbilar / Vagnar

Vi har 8 golfbilar till uthyrning. Dessa bokas i samband med tidsbokning, via telefon eller e-post info@mollegk.se

Priser
Gäst 450 kr/runda
Gäst med giltigt läkarintyg 300 kr/runda
Medlem 300 kr/runda
Medlem med giltigt läkarintyg 200 kr/runda

Om man spelar mer än 18 hål erbjuder vi 50% rabatt på andra rundan.

Vi har även vagnar till uthyrning, dessa behöver inte bokas i förväg.
Pris: 60 kr/dag

Lokala Regler

Vad gäller egentligen beträffande organiska delar, sprinklerlock nära green, flyttbara och oflyttbara föremål med mera? Du vet väl att det finns fridlysta blommor på vår bana? Bland annat har vi sällsynta orkidéer och gullvivor. Under vissa perioder i växternas faser tillämpar vi därför tillfälliga lokala regler. Klicka in på dokumentet så får du en detaljerad beskrivning.

Greenfeesamarbeten

Mölle samarbetar med ett antal fina klubbar där medlemmarna från respektive klubb kan spela till rabatterade priser, se nedanstående dokument.

Greenfeeutbyten - 2024

Slopetabell

Slopetabeller

Klicka på knapparna nedan för att se den slopetabell du önskar.

Finns det mat?

Vi på Kullagårdens Wärdshus på Mölle golfklubb har en ganska enkel filosofi kring god mat och dryck.

Vi har en stor passion för att ge våra gäster det där lilla extra med både värme och omtanke och hoppas att du och dina närmaste, vänner och bekanta ska känna sig varmt välkomna till vår restaurang och den gemytliga och familjära miljö vi vill skapa.

Vår filosofi bygger på enkla och rena smaker. Att låta mat och dryck tillsammans fylla sinnena i harmoni med vacker och gemytlig miljö till en upplevelse i nuet – även till vardags.

Vi vill fylla den anrika restaurangen på Kullagårdens Wärdshus, som haft både nationella och internationella gäster sedan medeltiden, med värme, skratt och glädje.

Klicka här för att se veckans meny

Vägen till Mölle